سفارش تبلیغ
صبا ویژن

«اشرف غنی» برنده نتایج انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اعلام شد

نظر

پس از گذشت سه ماه، کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان ، محمد اشرف غنی را با 50/64 درصد آرا به عنوان پیروز نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان روز یکشنبه یکم دی ماه، آمار اولیه نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور که در ششم مهرماه برگزار شده بود را اعلام کرد. براساس این گزارش محمد اشرف غنی 923هزار و 868 رای یعنی 50/64 درصد آرای انتخابات را از آن خود کرده است.

Image result for ?اشرف غنی?‎

همچنین عبدالله عبدالله دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری 720هزار و 99 رای را بدست آورده است.

رئیس این کمیسیون اعلام کرده استه ممکن است آرا در نتایج نهایی انتخابات تغییر کند.

گزارش ها حاکی است که عبدالله عبدالله دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری با انتشار بیانیه‌ای نتایج اعلام شده را رد کرده است.

خبری های داغ

از سوی دیگر محمد اشرف غنی در پیامی در توییتر نوشت که در ساعت پنج عصر به وقت کابل درباره نتایج انتخابات با مردم سخن خواهد گفت و از آن‌ها سپاسگزاری خواهد کرد.

همچنین دفتر هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) با انتشار اطلاعیه‌ای از اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان استقبال کرد.

روحانی : تا وقتی تحریم هست فقر و گرانی هم هست

در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در حالی که بیش از 9 میلیون نفر برای شرکت در این انتخابات ثبت‌نام کرده بودند حدود 1.9 میلیون نفر به پای صندوق های رای رفتند.

این انتخابات پس از دو بار تاخیر به دلیل ملاحظات امنیتی، روز شنبه ششم مهر به عنوان چهارمین انتخابات ریاست جمهوری این کشور از زمان سقوط حکومت طالبان در سال 2001 میلادی برگزار شد.

پیشتر مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده، ضمن قدردانی از دولت افغانستان بابت برگزاری انتخابات، خواستار حفظ شفافیت در انتخابات بررسی تمامی شکایت‌ها شده بود.