سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه درست کردن پیتزا بیکن چگونه است؟

نظر

نحوه درست کردن پیتزا بیکن چگونه است؟در این مطلب، درباره بیکن بیشتر خواهیم دانست و با نحوه درست کردن پیتزا بیکن آشنا خواهیم شد. بیکن در واقعیت گوشت خوک نمک سود شده است که به دو صورت دودی و خشک کردن، فرآوری می‌ شود؛ اما در کشورهای اسلامی با گوشت‌ های حلالی مانند گوشت گوسفند، گوساله، مرغ و بوقلمون نیز درست می‌ شود.

کلمه بیکن از واژه آلمانی bacho نشات گرفته شده است که در گذشته از برش های باریک گوشت پهلو که چربی کمتری نسبت به شکم دارند یا پشت خوک به روش نمک سود کردن و خشک کردن تهیه می شده است.

 

طرز درست کردن روغن شترمرغ در خانه + فواید و عوارض

شاید این سوال برای تان پیش آید که بیکن چه تفاوتی با استیک دارد؟

در پاسخ بایستی گفت استیک برشی از گوشت بدست آمده از منابع مختلف مانند گوشت گاو، ماهی تن، ماهی قزل آلا، گوشت خوک و غیره است. با این حال عمدتا منظور از استیک ، برشی از گوشت گاو است. بنابراین همان گوشت گاو است، در حالی که استیک برشی خاص از گوشت است. همه برش های گوشت را نمی توان استیک نامید اما همه استیک ها beef یا گوشت بدست آمده از گاومیش هستند. به گوشت گاوی که برش خاصی خورده باشد استیک می گویند. بر همین اساس اگر برش از بین لگن و ران حیوان باشد، استیک راسته و اگر برش از گوشت دنده حیوان بود استیک فیله اسکاچ نامیده می شود.

Image result for ?پیتزا بیکن?‎

مواد لازم برای طرز تهیه پیتزا بیکن

 بیکن گوشت گوساله  40 گرم
 کمپوت گوجه  60 گرم
 خمیر پیتزا 225 گرم
 ریحان سبز  15 گرم
 قارچ 30 گرم
 پنیر موزارلا رنده شده 75 گرم
 ادویه اورگانو 0?5 قاشق چایخوری
 نمک  به مقدار لازم
فلفل سیاه به مقدار لازم
سیر 1 حبه

 

نحوه درست کردن پیتزا بیکن

 

نحوه درست کردن پیتزا بیکن

ابتدا تابه ای را روی حرارت ملایم قرار دهید. روغن را در تابه داغ کنید. سیر را پوست کنده و ریز خرد کنید. سیر را به مدت 20 ثانیه در تابه تفت دهید. اورگانو را اضافه کنید و 20 ثانیه دیگر تفت دهید سپس کنسرو گوجه را به تابه اضافه کنید و اجازه دهید تابه روی حرارت بالا بماند تا غلیظ شود سپس به میزان دلخواه نمک و فلفل به سس اضافه کنید. آموزش آشپزی  

فر را در دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید. خمیر پیتزا را به کمک آرد اضافی و وردنه باز کنید. سپس دو دایره بزرگ از خمیر برش دهید. یکی از خمیرها را کف سینی فر قرار دهید. مقداری از سس گوجه را روی خمیر بریزید و آنرا تا یک سانتیمتری لبه خمیر پخش کنید.

برگ های ریحان را از ساقه جدا کنید و روی سس بچینید، سپس پنیر پیتزا را روی سس بریزید. و داخل فر قرار بدهید زمانی که پخت گریل روی فر را روشن کنید تا روی پیتزا بیکن طلایی شود و آماده سرو شود.