سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی و مشخصات پهپادی که شهید سردار سلیمانی را هدف قرار داد

نظر

سرعت این جنگنده فوق پیشرفته آمریکایی 230 مایل در ساعت است و از راه دور توسط یک خلبان و یک سنسور عملگر هوشمند کنترل می‌شود و قیمت آن 64.2 میلیون دلار است.

سردار سلیمانی

رویداد24 رسانه‌های آمریکایی نگاهی به پهپادی که به وسیله آن سردار سلیمانی به شهادت رسید انداختند.

به نقل از آرتی عربی، ارتش آمریکایی بامداد جمعه در عملیاتی سردار سلیمانی رئیس سپاه قدس به همراه ابو مهدی المهندس و چند نفر دیگر را به شهادت رساند.

نیویورک پست نوشت: این عملیات را پهپاد آمریکایی درون “MQ-9 Reaper” انجام داد که توانایی پرواز در ارتفاع 50 هزار پایی را دارد. این پهپاد یک جنگنده مسلح چند منظوره با ارتفاع متوسط و پر قدرت است که از راه دور کنترل می‌شود و برای انجام عملیات‌های تهاجمی درجه اول طراحی شده است.

حمله به سفارت آمریکا در بغداد؛ ترامپ ایران را به سازماندهی معترض

نیویورک پست در ادامه به نقل از وزارت دفاع آمریکا نوشت: این پهپاد توانایی این را دارد که برای مدت طولانی نزدیک به هدف باقی بماند همچنامه سیستم‌های هوشمند بسیار پیشرفته‌ای دارد و همین باعث می‌شود که برای چنین عملیات‌های حساس یک بسیار مناسب و در نوع خود منحصر به فرد باشد.

این پهپاد که وزن آن بیشتر از دو تن است برای نخستین بار توسط نیروی هوایی آمریکا در سال 2007 استفاده شد و این توانایی را دارد که در انجام گشت‌های نظارت و کمک و همچنین در عملیات جستجو و نجات و عملیات غیرمعمول نظامی شرکت کند و ماموریت خود را به خوبی انجام دهد.

سردار سلیمانی

سرعت این جنگنده فوق پیشرفته آمریکایی 230 مایل در ساعت است و از راه دور توسط یک خلبان و یک سنسور عملگر هوشمند کنترل می‌شود و قیمت آن 64.2 میلیون دلار است.

در سال 2015 ارتش آمریکا اعلام کرد که 93 عدد از این پهپاد منحصر به فرد را در اختیار دارد که تعداد آن نسبت به نوع قبلی آن “MQ-1 Predator” بیشتر و مستحکم‌تر نیز است. این پهپاد موشک‌های “AGM-114 Hellfire” را حمل و شلییک می‌کند.

چهل سالگی تهاجم شوروی به افغانستان