سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ماجرای سقوط هواپیمای اکراینی + تصاویر

نظر

ماجرای سقوط هواپیمای اکراینی + تصاویر

سیدرسول مهاجر در مورد همکاری با اقارب قربانیان این سانحه هوایی در استکهلم سخن می‌گوید و همچنان از همکاری بین ایران و سویدن در زمینه پیداکردن عوامل این سانحه یادآوری می‌کند.

روز گذشته هواپیمای اوکراینی با 176 سرنشین در دقایق اولیه پرواز در تهران سقوط کرد و تمام سرنشینان این هواپیما کشته شدند. در این پرواز حداقل 10 شهروند سویدن از تهران به اوکراین سفر می‌کردند. تحقیقات در مورد علل‌های سقوط و شناسایی هویت و ملت مسافرین جریان دارد.

Image result for ?سقوط هواپیمای اکراینی?‎

مطابق گزارش های شاهدان عینی (افرادی بر روی زمین و خدمه پرواز عبوری در ارتفاع بالا که رویداد را مشاهده و گزارش کرده است) آتش سوزی در هواپیما مشاهده و بر دامنه آن افزوده شده و پس از برخورد هواپیما با زمین، انفجار ناشی از برخورد به وقوع می پیوندد.

مسیر برخورد هواپیما نشان‌دهنده این است که هواپیما که ابتدا به سمت غرب در حال خروج از محدوده فرودگاه بوده و پس از بروز یک مشکل فنی به سمت راست گردش کرده و در زمان سقوط دارای خط سیری در مسیر بازگشت به فرودگاه بوده است.

تیم بررسی سانحه اوکراینی عازم ایران شدند 

همچنین علی عابدزاده، رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام این خبر گفت: اقدامات صورت گرفته از آغاز بررسی‌ها تاکنون مبتنی بر چند محور مهم ازجمله: جمع‌آوری اطلاعات اولیه، تشکیل تیم مدیریت بحران در منطقه، اعزام نیروهای امدادی به سایت سانحه برای موضوع تجسس و نجات، دریافت اطلاعات مسافران از شرکت هواپیمایی و سایر مراجع مانند پلیس مهاجرت، تعیین مسئول بررسی سانحه و اعزام تیم اولیه بررسی سانحه به محل سانحه، فرودگاه امام خمینی (ره) و فرودگاه مهرآباد از جمله اقدامات اولیه بوده اند. اطلاع رسانی اولیه در خصوص سانحه صورت پذیرفته و مطابق آیین نامه بررسی سوانح و حوادث هوایی غیر نظامی مصوب هیات دولت، گروه‌های یازده‌گانه بررسی سانحه تشکیل شد.

وی گفت: دستگاه‌های ثبت و ضبط اطلاعات پروازی (جعبه سیاه) پیدا شده و تحویل مسئول بررسی سانحه شده است. مستندات و شواهد سایت بررسی و ثبت و قطعات باقی‌مانده هواپیما جمع آوری شده و به محلی امن منتقل شد. 

معرفی و مشخصات پهپادی که شهید سردار سلیمانی را هدف قرار داد

عابدزاده با بیان اینکه جعبه‌های سیاه هواپیما شامل دستگاه ثبت اطلاعات پروازی (FDR) و دستگاه ضبط صدای کابین خلبان (CVR) توسط عوامل تجسس و نجات پیدا شده و در اختیار تیم بررسی سانحه قرار گرفته است، گفت: هر دو دستگاه در اثر سانحه و آتش سوزی آسیب دیده‌اند. قسمت حافظه هر دو دستگاه وجود دارد، اما آسیب فیزیکی بر روی آن‌ها قابل مشاهده است. 

وی افزود: تیم بررسی سانحه، مطابق با استانداردهای ضمیمه شماره 13 پیمان شیکاگو از تمامی کشورهایی که مطابق این سند ذی‌نفع شناخته می‌شوند، دعوت کرده تا نسبت به معرفی نمایندگان خود در فرآیند بررسی سانحه اقدام کنند و هم اکنون تیم تخصصی کشور اوکراین به عنوان کشور ثبت کننده و بهره‌بردار هواپیما در حین اعزام به ایران برای انجام وظایف خود است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در تشریح شرایط پروازی این هواپیما گفت: هواپیما ابتدا تا ارتفاع 8000 پا صعوذ کرده و پس از آن هم زمان اطلاعات هواپیما از صفحه رادار محو و هواپیما با از دست دادن ارتفاع با زمین برخورد کرده و متلاشی می‌شود. هیچ پیام رادیویی توسط خلبان در خصوص شرایط غیر معمول دریافت نشده است. مطابق گزارش‌های شاهدان عینی (افرادی بر روی زمین و خدمه پرواز عبوری در ارتفاع بالا که رویداد را مشاهده و گزارش کرده‌اند) آتش‌سوزی در هواپیما مشاهده شده و بر دامنه آن افزوده می شود و پس از برخورد هواپیما با زمین، انفجار ناشی از برخورد به وقوع می‌پیوندد. مسیر برخورد هواپیما نشان‌دهنده این است که هواپیما که ابتدا به سمت غرب در حال خروج از محدوده فرودگاه بوده، پس از بروز مشکل به سمت راست گردش کرده و در زمان سقوط دارای خط سیری در مسیر بازگشت به فرودگاه بوده است.

منصور هادی به اعدام محکوم شد

وی افزود: مستندات سایت سانحه نشان می‌دهد که محل برخورد اولیه هواپیما با زمین در محوطه یک پارک تفریحی بوده و پس از این برخورد اولیه، در طول خط سیر آن برخوردهای دیگری مشاهده شده و بدنه هواپیما متلاشی شده و در طول خط سیر پخش شده است.