سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خواص و فواید تمر هندی

نظر

فواید تمر هندی

تمر هندی دشمن سرسخت چاقی و دیابت : تمر هندی با کاهش فشار بر لوزالمعده باعث پایین آمدن سطح گلوکز خون میشود. و از این رو به کم کردن وزن کمک میکند و با بهبود مقاومت انسولین چربی های انباشته بدن را میسوزاند. این روند برای کسانی که دارای دیابت نوع دو بوده و در صدد کنترل آن هستند خیلی مفید است. فواید تمر هندی به همینجا ختم نمی شود در ادامه با خواص شگفت انگیز تمر هندی بیشتر آشنا می شویم .

معنی تمر هندی : تمر به عربی معادل خرما می باشد و معنی تمر هندی ، خرمای هندی می باشد .

تمر هندی از گونه ی گیاهان نخودی می باشد و میوه آن مانند باقلا در یک غلاف قرار دارد . این گیاه در برخی از مناطق جهان جنبه اعتقادی دارد به عنوان مثال در ماداگاسکار درخت تمر هندی را درخت مقدس می نامند و در مراسمی که هرساله برگزار میشود مردم برای این درخت آداب خواصی را بجا می آورند.

این گیاه از خانواده‌ نخود هاست و میوه‌هایی شبیه باقلا دارد که در ماداگاسکار به عنوان درختی مقدس و پادشاه درختان تلقی می‌شود.

Image result for خواص و فواید تمر هندی"

ارزش غذایی تمر هندی

جدول زیر بر اساس یک واحد 100 گرمی می باشد :

انرژی 239 کیلوکالری (1?000 کیلوژول)
کربوهیدرات 62?5 g
قندها 57?4
فیبر 5?1 g
چربی 0?6 g
پروتئین 2?8 g
ویتامین ب1 (تیامین) 0?428 میلی‌گرم (33?)
ویتامین ب2 (ریبوفلاوین) 0?152 میلی‌گرم (10?)
ویتامین ب3 (نیاسین) 1?938 میلی‌گرم (13?)
پانتوتنیک اسید (ویتامین ب5) 0?143 میلی‌گرم (3?)
ویتامین ب6 0?066 میلی‌گرم (5?)
اسید فولیک (ویتامین ب9) 14 میکروگرم (4?)
ویتامین C 3?5 میلی‌گرم (6?)
کلسیم 74 میلی‌گرم (7?)
ویتامین K 2?8 میکروگرم (3?)
پتاسیم 628 میلی‌گرم (13?)
آهن 2?8 میلی‌گرم (22?)
منیزیم 92 میلی‌گرم (25?)
فسفر 113 میلی‌گرم (16?)
ویتامین E 0?1 میلی‌گرم (1?)
سدیم 28 میلی‌گرم (1?)
روی 0?1 میلی‌گرم (1?)

افزایش قد با تمر هندی

وجود اسید تارتاریک و اسید سیترین و همچنین پتاسیم و پکتین در تمر هندی باعث می شود به عنوان یک اشتها آور برای کودکان و نوجوانان اثر کند و باعث شود مواد غذایی کافی به بدن این افراد برسد .

 بهبود حالت تهوع با تمر هندی

تمر هندی غنی از ویتامین C می باشد این موضوع باعث می شود که در افرادی که از حالت تهوع رنج می برند موثر باشد و تا حدود زیادی این مشکل حل کند .

درمان دیابت با تمر هندی

این میوه ی مغذی با کاهش فشار بر لوزالمعده باعث پایین آمدن سطح گلوکز خون میشود ، همچنین اثر بخشی انسولین را در بیمارن دیابتی افزایش می دهد تمام این ها منجر می شود قند خون کاهش پیدا کند و

درمان اسهال با تمر هندی

تمر هندی طبع سردی دارد و طبق طب سنتی شرقی پوست این میوه برای درمان اسهال موثر می باشد .

خواص شلغم و عوارض زیاده روی در خوردن شلغم

دمنوش تمر هندی

یکی از روش های استفاده از این میوه ی مفید ، مصرف دمنوش آن می باشد .برای تهیه دمنوش تمر هندی کافیست ، چند عدد تمر هندی را با آب جوش در یک فنجان قرار دهید و درب آن را ببندید و 15 دقیقه صبر کنید تا عصاره آن به خوبی در آب حل شود .

این دمنوش تمام خاصیت های تمرهندی را خواهد داشت، در کشور جنوب خلیج فارس با مصرف این دمنوش یبوست را درمان می کنند و به عنوان یک دمنوش دارویی بسیار کاربرد دارد .

ماسک های تمرهندی

اگر برای سلامت خود از ماسک های گیاهی استفاده می کند حتما ماسک هایی که در ادامه معرفی میکنیم را امتحان کنید . قطعا نتیجه خوبی خواهید گرفت :

ماسک تمر هندی + عسل و لیمو ترش

به اندازه یک حبه قند از قسمت خمیری تمر هندی در یک قاشق غذاخوری آب ولرم حل کنید. سپس یک قاشق چایی خوری عسل و یک قاشق چایی خوری آبلیمو اضافه کنید تمامی این مواد را به خوبی مخلوط کنید.

مخلوط به دست آمده را بر روی سطح پوست صورت خود پخش کنید برای اثربخشی این ماسک باید حداقل یک ربع صبر کنید و پس آن با آب خنک پوست خود را بشویید

ماسک شیر و تمر هندی

ابتدا به اندازه یک حبه قند از خمیر تمرهندی جدا کنید سپس خمیر را با یک قاشق غذا خوری شیر و یک قاشق چایی خوری نمک مخلوط کنید . این مخلوط را بر روی پوست صورت خود قرار دهید و به آرامی پوست خود را ماساژ دهید .

 
این مطلب را هم بخوانید
 

این ماسک به عنوان یک لایه بردار مناسب عمل می کند، وجود آلفا هیدروکسی های اسیدی در تمر هندی باعث می شود که این ماسک یک لایه بردار و پاک کننده بی نظیر باشد.

برای اثر بخشی بیشتر این ماسک را 3 مرتبه در ماه استفاده کنید .


ماسک مرطوب کننده تمر هندی

برای تهیه ماسک مرطوب کننده تمیر هندی باید ابتدا به اندازه 2 حبه قند از قسمت خمیری تمر هندی در یک فنجان آب ولرم (45 درجه سانتی گراد ) حل کرد ، سپس یک قاشق مربا خوری چای سبز خشک را به آن اضافه کرد . مایع به دست آمده را به وسیله حرارت غیر مستقیم گرم میکنیم تا دم بکشد . برای این کار می توان مانند چای دم کردن آن را در قوری ریخت و بر روی کتری قرار داد .

پس از 15 دقیقه مایع مرطوب کننده ی مورد نظر ما آماده شده است می توان از آن استفاده کرد . اگر این مایع را بر روی صورت خود اسپری کنید اثر بخشی آن را پس از اندک زمانی مشاهده خواهید کرد .


ماسک تمر هندی برای درمان آکنه

30 گرم خمیر تمر هندی را با 5 گرم ( نصف قاشق چایی خوری) زرد چوبه و 2 قاشق غذا خوری ماست تازه مخلوط کنید .مخلوط به وجود آمده را بر روی پوست خود بمالید و یک ربع صبر کنید . در این هنگام با آب ولرم صورت خود را بشویید .

ویتامین های گوناگونی که در تمر هندی وجود دارند بر آثار مخرب آکنه اثر می گذارد و باعث می شود پس از هر بار استفاده از این ماسک ظاهر پوست شما بهبود پیدا کند .

توصیه می شود هر 5 روز یکبار از این ماسک استفاده کنید .

تمر هندی و ریزش مو

تمر هندی یکی از مواد گیاهی می باشد که از دیرباز برای درمان ریزش مو استفاده داشته است . وجود مواد معدنی و ویتامین های گوناگون باعث می شود این ماده گیاهی بر روی فولبکول های مو اثر مثبت داشته باشد .

در طب سنتی چینی تمر هندی را در آب قرار می دهند تا به خوبی خیس بخورد ، سپس تمر هندی های خیس خورده از یک پارچه ی صافی عبور می دهند . مایعی که از صافی عبور می کند را بر روی سر خود میریزند و 15 دقیقه ماساژ می دهند . این کار را قبل از هر بار حمام کردن انجام می دهند .

تمر هندی مفید برای کبد چرب

خاصیت ضد التهابی تمر هندی در کنار وجود آنتی اکسیدان های قوی موجود در آن باعث شده است با سم زدایی از کبد تاثیرات چشمگیری بر سلامت کبد و بهبود در کبد های چرب داشته باشد .

تمر هندی ضد یرقان

علت اصلی یرقان یا همان زردی، افزایش میزان بیلی روبین خون می باشد . تمر هندی خاصیت پاکسازی خون از این ماده را دراد. و می تواند سطح بیلی روبین خون را در حالت نرمال قرار دهد .

تمر هندی ضد سنگ کلیه

در مورد سم زدایی تمر هندی اشاراتی داشتیم علت سم زدایی تمر هندی وجود آنتی اکسیدان های قوی و مواد معدنی موجود در آن می باشد . اثر سم زدایی تمر هندی از خون در میزان تولید سنگ کلیه در افرادی که از این بیماری دردناک رنج می برند به وضوح معلوم می باشد . مصرف تمر هندی به افرادی که کلیه سنگ ساز دارند بسیار توصیه می شود .


مصرف تمر هندی در دوران بارداری

تمر هندی میزان زیادی فیبر دارد و این برای از بین بردن یبوست بارداری بسیار مفید می باشد .فیبر علاوه بر این می تواند در کاهش حالت تهوع صبحگاهی مادران باردار و رشد جنین آنها کمک کند . البته توصیه می شود قبل از مصرف تمر هندی با پزشک خود مشورت کنید تا میزان استفاده ی آن را برای شخص شما مشخص گردد.


تمر هندی ضد دیابت

دانشمندان اثر افزایش سطح انسولین را در افرادی که تمر هندی مصرف می کنند تاید کرده اند . این ویژگی جالب به دلیل وجود مهار کننده های آنزیم آلفا آمیلاز در تمر هندی می باشد .