سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویروس کرونا: بیمارستانهای چین مملو از بیمار است

نظر

آمار قربانیان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در چین از مرز 1400 نفر عبور کرد. بنا بر اعلام مقامات چین، دست‌کم شش نفر از کادر درمانی در این کشور تاکنون جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست دادند. همزمان وزیران بهداشت کشورهای عضو اتحادیه اروپا نسبت به لزوم همکاری به منظور اتخاذ تدابیر ضروری با هدف مقابله با گسترش ویروس کرونا تاکید کردند.

وزیران بهداشت اتحادیه اروپا، در نشستی فوق‌العاده در بروکسل، ابراز اطمینان کردند که کشورهای اروپایی از آمادگی لازم در برابر گسترش ویروس کرونا برخوردار است.

با این وجود، کمیسر ناظر بر امور بهداشتی اتحادیه اروپا هشدار داد که ویروس کرونا مرز نمی‌شناسد و همچنان لزوم تحکیم همکاری‌های میان کشورها به منظور مقابله با این ویروس ضروری می‌باشد.

بحران در مراکز درمانی در چین

خبرگزاری فرانسه، روز جمعه 14 فوریه، گزارش داد: مراکز درمانی و بیمارستانی در چین مملو از بیمارانی است که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

 Image result for ویروس کرونا

مراکز بهداشتی در چین، تاکنون، 64 هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا را به ثبت رسانده‌اند که دست‌کم یک هزار و 716 مورد از مبتلایان، از میان پزشکان و کادر بیمارستانی هستند که در ارتباط مستقیم با بیماران قرار دارند. بیش از هزار و یکصد تن از این افراد در شهر ووهان، مرکز شیوع ویروس کرونا، مشغول به کار بوده‌اند.

این آمار، یک هفته پس از مرگ چشم‌پزشکی که برای نخستین بار نسبت به خطر شیوع ویروس کرونا هشدار داد، از سوی کمیته ملی بهداشت در چین منتشر می‌شود.

خوراکی های مخصوص رفع خستگی

لی ونلیانگ، چشم‌پزشک اهل چین، شاغل در بیمارستانی در شهر ووهان، نخستین فردی بود که در روز 30 دسامبر در مورد نشانه‌های ظهور ویروس کرونا هشدار داد. اما پلیس ووهان اظهارات این پزشک را اطلاعات کذب دانست و بدلیل تشویش اذهان عمومی وی را بازداشت کرد.

لی ونلیانگ، پزشکی که خود قربانی شیوع ویروس کرونا شد، روز پنج‌شنبه ششم فوریه، بر اثر ابتلا به همین ویروس جان خود را از دست داد.

کوبا، مفتخر به تولید داروی مقابله با کرونا

جهش مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در حالی در رسانه‌های جهان منتشر می‌شود که تعدادی از کشورهای جهان در تلاش هستند تا به داروی مقابله با این ویروس دست یابند.

سوئیس: سازوکار بشردوستانه برای صدور غذا

در تازه‌ترین مورد، کوبا هم وارد دور رقابت‌ها برای ساخت داروی مقابله با ویروس کرونا شده و از دستیابی به داروی خوراکی خبر داده است. دارویی که از سوی کمیته ملی بهداشت در فرانسه از میان 30 نوع داروی دیگر مورد قبول واقع شده، بنا بر عقیده کارشناسان یک داروی جادویی برای مقابله با ویروس کرونا نبوده و تنها می‌تواند افتخاری را برای دولت کوبا به همراه داشته باشد.

ملکول‌های داروی «اینترفرون آلفا 2 ب»، که نخستین بار در دهه هشتاد میلادی توسط گروه بیوتکنولوژی در کوبا با همکاری متخصصان آمریکایی تولید شد، برای درمان عفونت‌های ویروسی ایجاد شده توسط اچ‌آی‌وی (ایدز) یا در مواردی از سرطان‌ها و هپاتیت مورد استفاده قرار می‌گیرند.