سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ماجرای توحید توهمی بیش نیست گفتن یک روحانی

نظر

حامد کاشانی روحانی و کارشناس مذهبی در صداوسیما و در برنامه ماه من گفت: اصل دین، ولایت و حب امیرالمومنین است و “توحید توهمی بیش نیست” ! فیلم و جزئیات و توضیحات و علت گفتن این سخن را این روحانی بیان کرده است. در ادامه ببینید

ماجرای توحید توهمی بیش نیست گفتن یک روحانی

حجت‌الاسلام حامد کاشانی، روحانی و کارشناس مذهبی در برنامه تلویزیونی ماه من درباره اصول دین و توحید و عشق به امام علی ع سخنانی بیان کرد که باعث شده تا واکنش ها و امتقاداتی به وی وارد شود و این گفته او را توهین به خدا و اصول دین تلقی کنند

برنامه سحرگاهی ( ماه من )- اخبار خبری - اخبار تسنیم - Tasnim

 
1. “ماجرای سخنان تقطیع شده حجت الاسلام کاشانی: "توحید توهمی بیش نیست" + فیلم و علت”

اما وی در فیلمی درباره این گفته خود توضیحاتی را بیان کرده است:

توضیحات حجت الاسلام کاشانی در خصوص کلیپ تقطیع شده‌ای که از برنامه سحرگاهی وی با موضوع توحید و ولایت در فضای مجازی منتشر شد.

واکنش حامد کاشانی به کلیپ توهین به اصول دین

حجت‌الاسلام حامد کاشانی، کارشناس مذهبی در برنامه تلویزیونی «ماه من» مطالبی را درباره توحید گفت که با واکنش‌های زیادی مواجه شد. او در این برنامه محبت امیرالمومنین (ع) را اصل دین خواند و توحید را بدون پذیرش ولایت با عنوان «توهم» اعلام کرد.

برخی نیز با تقطیع بخشی از صحبت‌های او سعی کردند اصل دین را از منظر نگاه این کارشناس بی‌ارزش جلوه دهند و حاشیه‌هایی را به وجود بیاورند.

بیوگرافی حجت الاسلام حامد کاشانی کارشناس

پاسخ به شبهه

حجت الاسلام و المسلمین حامد کاشانی در پاسخ به شبهه‌ای که سخنان ایشان در برنامه «ماه من» ایجاد شده بود، با این عنوان که محبت امیرالمومنین (ع) اصل دین است و توحید توهمی بیش نیست، بیان کرد: سوال اینجاست که آیا هر توحیدی مورد پسند خداوند است؟ آیا توحید به نبوت و امامت ربط دارد یا خیر؟ با توجه به آیات 159 و 160 سوره صافات، توحید بدین شکل نیست که هرکس از آن حرف بزند خداوند از او قبول می‌کند، زیرا هر کس به اندازه فهمش خداوند را درک می‌کند و خدا نیز از وصف ناقص ما مبرا است.

وی ادامه داد: پس چه کسانی حق وصف خداوند را دارند؟ کسانی که توحید را از مسیر درست به دست آورده‌اند یعنی از مسیر ولایت؛ در نتیجه باید ولی خدا را شناخت که در همین آیات به ولی خدا اشاره شده است که چه کسانی هستند؛ پیامبران و امامان (ع)، ولی خداوند و مخلَصین هستند، لذا در جمله‌ای که عرض کردیم توحید، توهم است، منظور توحیدی است که به اندازه ذهن خودمان از خدا داریم که آن توحید را از مسیر انبیا و امامان بدست نیاوردیم.

از این کلام متوجه می‌شویم که توحید اهمیت بالایی دارد، زیرا هر شخصی نمی‌تواند در مورد آن صحبت کند و کلامی که بنده بیان کردم در پاسداری از عظمت توحید بود نه بی ارزش بودن آن.

زندگینامه حجت ااسلام حامد کاشانی

حامد کاشانی صاحب نظر در حوزه تاریخ اسلام،فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه علم و صنعت و استاد معاونت پژوهش حوزه امام خمینی (ره) با تولیت آیت الله صدیقی ، استاد تاریخ دانشگاه امام صادق (ع) و کارشناس برنامه های مذهبی صداوسینا می باشد.