سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترکیه دو ماهواره در نیمه اول سال 2021 به فضا پرتاب میکند

نظر

وزیر حمل ‌و نقل و زیرساخت ترکیه گفته که برای پرتاپ ماهواره‌های "ترکست 5A" و "ترکست 5B" لحظه‌شماری می‌کند. او گفته است ترکیه در شش ماهه نخست سال 2021 دو ماهواره به فضا پرتاب می‌کند.

عادل کارا اسماعیل‌اوغلو، وزیر حمل ‌و نقل و زیرساخت ترکیه گفته است پرتاب ماهواره‌های نسل جدید، ترکیه را در فضا قدرتمندتر می‌کند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه از قول اسماعیل‌اوغلو نوشته است که تحقیقات و مطالعات در خصوص ترکست A6 اولین ماهواره محلی و ملی ترکیه نیز همچنان ادامه دارد و کارشناسان در حال برنامه‌ریزی برای پرتاب آن به فضا در ماه‌های اول سال 2022 هستند.

In Katar entstehen neue Luxusimmobilien, mit eigenem Hafen, deren Inseln aussehen, als wären sie auf eine Perlenkette aufgefädelt (Foto: eoVision/DigitalGlobe)

این کشور در حال حاضر سه ماهواره مخابراتی و سه ماهواره دیدبانی زمین دارد. نخستین ماهواره ترکیه در سال 1994 به فضا پرتاب شده و ماموریتش به مدت 12 سال ادامه داشت. ترکیه قصد دارد از سال 2025 ماهواره‌های خود را با تکنولوژی ملی و با استفاده از موشک ماهواره‌بر به فضا بفرستد.

ترکیه در سال 2017 قرارداد تولید ماهواره ترکست 5A را با "ایرباس دیفنس اند اسپیس" امضا و ساخت آن را بلافاصله آغاز کرد.

ژان مارک نصر، رئیس سیستم‌های فضایی شرکت ایرباس گفته است که ماهواره نسل 5A ترکیه عمر 30 ساله دارد و این موضوع تضمین‌کننده حفظ حقوق ترکیه در مدار زمین خواهد بود. ظرفیت ماهواره‌های نسل ترکست 5a در مقایسه با ماهواره‌های نسل قبل 45 درصد بیشتر و عمر آنها بیش از دو برابر است.

ماجرای بوی گند اجساد راسوهایی کرونایی که دفن شدند

ماهواره جدید ترکیه، خاورمیانه، اروپا و مناطق وسیعی از آفریقا را پوشش خواهد داد و با کسب حقوق جدید فرکانسی خدمات تلویزیونی ارائه می‌دهد.

به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید

بر اساس داده‌های رسانه‌های ترکیه ماهواره‌های یاد شده با همکاری "صنایع هوا فضایی ترکیه" شرکت فناوری SpaceX و ایرباس ساخته شده و از ایالت فلوریدا به فضا پرتاب خواهد شد.

روزنامه "دیلی صباح" ترکیه نوشته است که ساخت ماهواره ملی، ترکیه را در زمره 10 کشوری قرار خواهد داد که قادر به تولید ماهواره‌های خود هستند.