سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بیوگرافی کامل رویا میرعلمی بازیگر نقش فرشته در سریال فوق لیسانسه

نظر

بیوگرافی کامل رویا میرعلمی بازیگر نقش فرشته در سریال فوق لیسانسه ها

رویا میرعلمی که در سریال فوق لیسانسه ها نقش فرشته را بازی کرده بازیگری اهل قزوین است که در رشته طراحی صحنه تحصیل کرده است. بیوگرافی او را بخوانید:

رویا میرعلمی بازیگر نقش فرشته در سریال فوق لیسانسه ها که پیش از این نیز در سریال ترور خاموش نقش آدریانا را بازی کرده بود در قزوین به دنیا آمده‌ است.او با کارگردانی ازدواج کرده‌ که زندگی هنری و شخصی او را دگرگون کرده‌ است.

 

رویا میرعلمی ،سال 57 در قزوین به دنیا آمد. او در 18 سالگی وارد دانشگاه شد و فارغ التحصیل لیسانس طراحی صحنه از دانشکاه هنرهای زیبای تهران است، به شدت فوتبالی و خانوادگی طرفدار استقلال هستند به صدای شجریان علاقه دارد.

 بیوگرافی مهدی آخوندی پسر عباس آخوندی وزیر

پیشنهاد حسین کیانی برای بازی در یک تئاتر به او فقط یک پیشنهاد ساده بازیگری نبود. این پیشنهاد عشقی را رقم زد که منجر به ازدواج این دو شد. رویا میرعلمی درباره نحوه ورودش به سینما می‌گوید:قبل از ورودم به عرصه بازیگری هیچ علاقه و تجربه‌ ای در این حوزه نداشتم اصلا بازیگری دغدغه‌ ام نبود، با این همه اتفاقی با مطرح شدن پیشنهادی به عنوان کوچکترین عضو گروه نمایش خویش خانه به کارگردانی حسین کیانی اولین بار به روی صحنه نمایش رفتم

 

بازیگر نقش سیما در سریال فوق لیسانسه ها اولین بار با سریال حیرانی در سال 1390 وارد تلویزیون شد سپس یک سال بعد در سریال پرطرفدار زمانه بازی کرد و چهره اش شناخته تر شد اما در سال 94 با حضور در سریال شمعدونی به کارگردان سروش صحت به شهرت رسید.

 

رویا میرعلمی درباره ازدواجش  می گوید : بعد از نمایش خویش خانه تجربه همکاری مجدد ما را به این نتیجه رساند که می‌ توانیم زوج خوبی باشیم و ما در دوره‌ای این تصمیم را گرفتیم که فاصله زمانی زیادی میان تصمیم‌ گیری تا ازدواج نبود

بیوگرافی کامل رویا میرعلمی بازیگر نقش فرشته در سریال فوق لیسانسه ها

حسین کیانی متولد 1353 در ملایر، نمایشنامه نویس و کارگردان است.

فعالیت جدی او در عرصه تئاتر با نویسندگی و کارگردانی است، او فعالیت جدی در نوشتن و تالیف کتاب نیز دارد و تا بحال از او  سه جلد کتاب نیز منتشر شده است

 

رویا میرعلمی خودش اسم فرزندش را انتخاب کرده‌است :چون هم اسم کمیابی بود و هم سال‌ ها پیش اجرای پیانویی از کارن همایونفر دیده بودم که هنوز بعد از سالها مجذوب هنرنمایی‌ اش هستم و همین باعث شد اسم پسرم را کارن بگذارم. ما خانواده خوشحالی هستیم و خیلی وقت با هم می‌گذارنیم به شدت، من و همسرم و کارن هرسه از طرفداران استقلال هستیم

 

خاطرات رویا میرعلمی از دوران کودکی‌اش هم خواندنی است :دوران کودکی ام با تذکرات معلم برای حرف نزدن من و بغل‌ دستی‌ ام و تلاش‌ های بی‌ وقفه من و خواهرم برای اذیت کردن برادر کوچکمان گذشت.

مثلا داداشمو در اتاق تاریک حبس می‌کردیم، غذایش را می‌ گرفتیم و نمی‌ گذاشتیم هیچ‌ چیز بخورد و خیلی اتفاقات دیگر که امروز از گفتن آن‌ ها شرم دارم.

 عکس کودکی سحر جعفری جوزانی

اطرافیان رویا میرعلمی معتقدند او بسیار فرد مهربان و تلاشگری است :من در زندگی فقط سعی می‌ کنم خود را برتر از دیگران ندانم و این را وظیفه خود می‌ دانم. انجام کارهای خانه هیچ وقت برایم عیب نبوده و به عنوان یک زن هنرمند هم کار می کنم و هم زندگی شخصی‌ام را اداره می‌کنم. تا به امروز محال بوده کسی دستپختم را تجربه کند و فرصت بعدی را از دست بدهد، تخصصم در دست کردن قیمه نثار و خوردن قورمه سبزی است من از مطالعه هم غافل نمی‌شوم اشعار حافظ و سعدی را بسیار دوست دارم و سهراب سپهری ، احمد شاملو و فروغ فرخزاد نیز شاعران مورد علاقه من هستند و از شنیدن صدای استاد شجریان بسیار لذت می برم.

 

نقش فرشته در سریال فوق لیسانسه ها

رویا میرعلمی در سریال فوق لیسانسه ها در نقش فرشته ظاهر شده و بازی خوبی ارائه داده است.

 

 افتخارات رویا میرعلمی

? جایزه دومین بازیگری زن برای بازی در نمایش جان گز از جشنواره تئاتر مقاومت

? جایزه اول بازیگری برای نمایش زمان لرزه از جشنواره بین‌ المللی تئاتر فجر

? جایزه اول بازیگری تله تئاتر بچه‌ های من بچه‌ های آفریقا از جشنواره بین‌ المللی تئاتر فجر

? جایزه سوم بازیگری برای نمایش رژیسورها نمی‌ میرند از جشنواره بین‌ المللی تئاتر فجر

او می گوید: سینمای ایتالیا و آثار کارگردانانی چون میکل آنجلو آنتونیونی، فدریکو فلینی و تئوآنجلوپولوس را دوست دارم و به شدت طرفدار سینمای به دور از تجملات و زرق و برق هستم.دنبال کننده سینمای هالیوود هستم اما تماشای آثار فردی چون کریشتف کیشلوفسکی را به استیون اسپیلبرگ ترجیح می‌ دهم و علاقه زیادی نیز به سینمای روسیه و آثار آندری تارکوفسکی و سرگئی پاراجانف دارم.

 

شاید باورتان نشود اما رویا میرعلمی دزد هم گرفته است!:با خودروی شخصی ام در محدوده فاطمی در حال تردد بودم که در یک لحظه مرد جوانی به سمت خودروام یورش برد و با کاغذی را که روی آن نوشته بود اگر جیغ بزنی با کارد می زنمت را به شیشه خودرو چسبانده بود تلاش کرد تا با ترساندن من لوازم مرا به سرقت ببرد جیغ های من این دزد را غافلگیر کرد و در حالی که دستپاچه قصد فرار داشت توسط پلیس که در همان نزدیکی بود دستگیر شد.