سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بیوگرافی و عکسهای محمود صادقی و همسرش + زندگی شخصی

نظر

محمود صادقی 2 فروردین 1341 در الیگودرز است که روحانی و سیاستمدار اصلاح طلب، حقوق‌دان و مدرس دانشگاه و نماینده مجلس بوده و دانش‌آموخته کارشناسی حقوق قضایی و کارشناسی ارشد و دکترای حقوق خصوصی و دارای تحصیلات حوزوی خارج فقه و اصول است

علاوه بر آن نماینده تهران در مجلس دهم و دانشیار رشته حقوق در دانشگاه تربیت مدرس بوده و عضو کانون وکلای دادگستری ایران و اصلاح طلب است

خانواده محمود صادقی

وی در خانواده‌ای روحانی بدنیا آمده و پدرش محمدحسین صادقی از روحانیون مخالف با حکومت پهلوی و از شاگردان امام خمینی بود و پس از انقلاب به وسیله علی مشکینی، به ریاست دادگاه انقلاب شهرستان الیگودرز منصوب شد و پس از مدتی نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شد.

Image result for محمود صادقی

همسر محمود صادقی

وی سالها پیش ازدواج کرده و دارای فرزند می باشد که نام پسر محمد صادقی سعید می باشد

تحصیلات حوزوی

من از سال 60 پس از شهادت پدرم، وارد حوزه علمیه قم شدم.
در آن زمان به‌تازگی دیپلم فنی خود را در رشته مکانیک عمومی گرفته بودم که وارد مدرسه حقانی شدم
دروس مقدماتی چون ادبیات عرب و اصول فقه و منطق را گذراندم. دوره سطح را نزد اساتیدی چون پایانی، اشتهاردی و شب زنده‌دار گذراندم و آیت‌الله راستی کاشانی نیز استادم بود
مقداری هم در درس خارج شرکت کردم و دروس مقام معظم رهبری را نیز گذراندم و مدتی هم تقریرات درس ایشان را نوشتم.
پس از مدتی که به تهران آمدم مقداری از حوزه فاصله گرفتم.
منتها در حوزه هم به تدریس پرداختم همچون تدریس کتاب شرح لمعه.
از سال 64 به موازات حوزه وارد دانشگاه تهران و در سال 1369 وارد دانشگاه تربیت مدرس شدم. تا سال 79 هم دکترا را گرفتم و در همان سال در تربیت مدرس استخدام شدم.

تست مثبت کرونای محمود صادقی

محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس در اکانت رسمی توئیتر خود اعلام کرد که تست کرونای وی مثبت درآمده و به ویروس کرونا مبتلا است.

بیوگرافی

سوابق شغلی و فعالیت ها

از جمله مشاغل و فعالیت های محمود صادقی موارد زیر است:

• دانشیار رشته حقوق در دانشکده حقوق دانشگاه تربیت مدرس
• وکیل پایه یک دادگستری
• دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی ایران
• رئیس هیئت مدیره مؤسسه دارایی‌های فکری و فناوری مدرس
• نایب رئیس انجمن علمی حقوق مالکیت فکری ایران
• عضو حقوقدان کمیته نظارت بر نشریات دانشگاهی
• عضو کمیته اخلاق پزشکی چند موسسه

ورود به مجلس و نماینده تهران

در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، در لیست 30 نفره? ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان: گام دوم، در تهران بود که توانست به مجلس راه بیابد

زندگینامه کامل واکین فینیکس، بهترین بازیگر نقش اول اسکار 2020

کارنامه مسئولیت‌های اجرایی

• مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از 1392 تا 1394.
• مدیرکل اداره بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم، از 1392 تا 1394
• دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی ایران.
• مسئول دفتر حقوقی دانشگاه تربیت مدرس 1373 تا 1375.
• مدیرکل فرهنگی دانشگاه تربیت مدرس 1377 تا 1380.
• عضو شورای فرهنگی دانشگاه تربیت مدرس.
• عضو حقوقدان کمیته نظارت بر نشریات دانشگاهی.
• عضو کمیته اخلاق پزشکی پژوهشکده ابن سینا.
• مدیر گروه رشته حقوق دانشگاه تربیت مدرس.
• عضو کانون وکلای دادگستری ایران.
• رئیس هیئت مدیره مؤسسه دارایی‌های فکری و فناوری مدرس، از 1386 تاکنون.
• رییس فراکسیون شفافیت مجلس و موافق طرح شفافیت آرای نمایندگان

بیشتر بخوانید : بیوگرافی و عکس و سوابق ایرج حریرچی معاون بهداشت و همسرش

ماجرای کنار گذاشتن لباس روحانیت

نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید گفته است: در سال 68 بود که نزد مرحوم آیت‌الله اراکی ملبس شدم.
بعدا همزمان با ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی به تدریس دروس حوزوی هم در تهران از جمله در مدرسه مروی پرداختم و در دروس خارج فقه هم حاضر شدم.

در انتخابات مجلس ششم در سال 78 از حوزه انتخابیه دورود و ازنا کاندیدا شدم ولی خیلی دنبال نکردم که در لیست باشم.

در سال 80 دچار یک عارضه مغزی شدم که احتمالا به خاطر وجود یک ترکش در سرم بود. همین مسئله باعث شد که مدتی بستری شوم و بعد هم از واکر استفاده می کردم.
به همین خاطر تردد با لباس برایم مشکل بود و بعد از آن هم به خاطر درس و دانشگاه نمی توانستم وظایف روحانیت را انجام دهم.

همیشه لباس روحانیت را بار سنگینی بر عهده خودم می دانستم چون انسانی که ملبس به لباس روحانیت می شود باید خیلی وارسته باشد زیرا مردم از روحانی انتظار دارند.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: زمانی که لباس پوشیدم مرحوم آیت الله اراکی به مزاح به من گفتند «تا دیروز عمامه سیاه به سر داشتی و اگر لکه ای داشت دیده نمی شد اما از امروز عمامه سفیدی داری و کوچکترین لغزش تو دیده می شود».
صادقانه بگویم که من هم احساس کردم شایستگی لازم برای پوشیدن لباس روحانیت را ندارم.
از آن موقع گاهی لباس می پوشیدم و کم‌کم این توفیق از من سلب شد و دیگر لباس نمی پوشیم.