سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بیوگرافی شمسی فضل اللهی بازیگر

نظر

بیوگرافی شمسی فضل اللهی و همسرش + عکس قدیم و سرگذشت زندگی و عکس همسر و فرزندان شمسی فضل اللهی و اینستاگرام و آثار دوبله و فیلم وی را در مجله شبونه مشاهده کنید.

بیوگرافی شمسی فضل اللهی و همسرش

شمسی فضل اللهی با نام هنری شهرزاد گوینده رادیو و دوبلور و بازیگر ایرانی در دهمین روز از آذرماه سال1320 در تهران به دنیا آمده است

دلیل انتخاب نام هنری شهرزاد این بود که مادرش نام شهرزاد بسیار دوست داشت و او با همین نام صدا می زد ، این بازیگر نیز همین نام مورد دلخواه مادرش را برگزید.

بیوگرافی شمسی فضل اللهی بازیگر و همسرش +عکس جوانی و دختر و پسرش

شروع فعالیت و سوابق بازیگری و دوبله و گویندگی

خانم شمسی فضل‌ اللهی از سال 1332 وارد تاتر و سینمای قبل از انقلاب شده و ابتدا در کلاس های بازیگری تاتر تهران شرکت کرد تا فنون بازیگری را بیاموزد.
اولین کار نمایش خود را در تاتر با نام دختر ایرانی در سال 1336 اجرا کرد.

عکس اینستاگرام شمسی فضل اللهی

برای اولین بار جلوی دوربین فیلم سینمایی آسمون جل رفته و استارت بازیگری را در سینما زد.
وی در زمان قبل از انقلاب فقط شش فیلم به نام های کلید و فرار و عسل تلخ و قاصد بهشت و بازی کرد.
این بانوی هنرمند بعد از فیلم سینمایی کلید به دلایل سختی کار و شرایط نا مناسب از بازیگری در سینما کناره گرفت و ترجیح داد در رادیو و تاتر کار کند.

عکس بازیگر پیشکسوت در قبل از انقلاب

او تا سال 64 در هیچ فیلم دیگری در قبل از انقلاب بازی نکرد.
هنرمند کشورمان دوباره با شیر سنگی در سال 65 به سینما بازگشت‌.

شمسی فضل اللهی

شمسی فضل اللهی بعد از چند سال کار در سینما و تاتر به دلیل داشتن صدای خاص و مناسب گویندگی در سال 1341 وارد رادیو شده و در رادیو نیروی هوایی به عنوان گوینده? نمایش‌ های رادبویی داستان‌ های یک شب از هزار و یک شب فعالیتش را شروع کرد.
این بازیگر پیشکسوت در سال 1343 به رادیو ایران رفت و به عنوان بازیگر نمایش های رادیویی مشغول به کار شد.

بیوگرافی مهنوش صادقی و همسرش مهدی هاشمی+ خواهر لطیف در دردسرهای

از جمله اجراهای شاخص و معروف و خاطره انگیزش، شب بخیر کوچولو است که هر شب برای بچه ها راس ساعت نه پخش می شد و خیلی هم طرفدار داشت.
همچنین ایشان از سال 1341 به عنوان دوبلور و صداپیشه نیز در سازمان مشغول بوده و کارتون ها و فیلم های زیادی را با صدای خود دوبله و صدا پیشگی کرده است.
فضل اللهی تاکنون به جای شخصیت ها و چهره هدی معروف در کارتون و فیلم های خارجی صحبت کرده از جمله کارتون خاطره انگیز بامزی و ..است

آثار فیلم ها و سریال های شمسی فضل اللهی

فیلم پدر آن دیگری سال 93
عملیات مهد کودک 91
فرزندخوانده 90
یه حبه قند 88
خاطره 87
عاشق 85
تقاطع 84
معادله 82
دختری به‌نام تندر 79
شیر سنگی 65
کلید 41
عسل تلخ 40
شانس و عشق و تصادف 38
قاصد بهشت 38
سریال سه در چهار
قاب‌های خالی
بوی گل‌های وحشی
نیمکت
حس سوم
کارآگاه شمسی و دستیارش مادام
چای قندپهلو
دانی و من
نرگس

ازدواج و همسر شمسی فضل اللهی

خانم فضل‌ اللهی در سال 43 در 22 سالگی ازدواج کرد و در زمان ازدواج نیز کار دوبله و تاتر انجام می داد.
ایشان را باید بیشتر گوینده و دوبلور قلمداد کرد تا بازیگر.

 

بیشترین فعالیت وی در عرصه گویندگی و پشت میکروفون دوبلاژ گذشته و بیش از پنج دهه در این زمینه فعالیت کرده و آثار پر بار و زیادی هم در گویندگی و هم در دوبله دارد.
شمسی فضل اللهی با هنرمندان پیشکسوتی چون مرحوم پرویز فنی‌زاده، محمود دولت‌آبادی، سیاوش طهمورث، داریوش فرهنگ، فهمیه راستکار، رضا کرم‌ رضایی، نوذر آزادی و پرویز صیاد.. همدوره و همکار بوده است.

همسر شمسی فضل اللهی کیست

با فروغ فزخزاد شاعر معروف دوست بوده و رفاقت نزدیکی داشته است.

 

به مدت سه سال قبل از انقلاب در هند زندگی کرده و سپس به همراه فرزندان و همسرش در سال 1358 به کشور بازگشت.

پیشنهاد ما در این رابطه : بیوگرافی همه گویندگان زن را اینجا بخوانید.

بیوگرافی کاترین صادقپور و مبینا نصیری و

گله‌های "شمسی فضل‌اللهی" از درج رزومه‌های اشتباه

« نمی‌توانم بگویم سینما را بیشتر دوست دارم یا تئاتر را، رادیو بیشتر سرحالم می‌کنم یا دوبله، همه‌شان مثل بچه‌هایم هستند. من اگر دو روز از بچه‌ام بی‌خبر باشم، کلافه می‌شوم»

« نمی‌توانم بگویم سینما را بیشتر دوست دارم یا تئاتر را، رادیو بیشتر سرحالم می‌کنم یا دوبله، همه‌شان مثل بچه‌هایم هستند. من اگر دو روز از بچه‌ام بی‌خبر باشم، کلافه می‌شوم»

به گزارش خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این گفته‌ها بخشی از صحبت‌های شمسی فضل‌اللهی، بازیگر قدیمی سینما و تئاتر ایران است که قرار است در جشنواره‌ی فیلم کودک و نوجوان اصفهان برای او بزرگداشتی برگزار شود.

 

فضل‌اللهی متولد آذرماه 1320 است و دقیقا مثل مادربزرگ‌های مهربان وقتی صحبت می‌کند، لبخند از روی لبانش کنار نمی‌رود. فقط شاید یک فرق با مادربزرگ‌های معمولی دارد. او می‌گوید هر چند روز یک‌بار، می‌نشیند پشت کامپیوتر و دوستان فیس‌بوکش را سر و سامان می‌دهد و ایمیلش را چک می‌کند، البته وقتی بحث گوشی تلفن همراه هم به میان می‌آید، نشان می‌دهد که اطلاعاتش در این زمینه هم تکمیل است!

وقتی قرار است با او گفت‌وگو کنیم، فکر می‌کنیم خیلی راحت قرار مصاحبه می‌گذارد اما سرش شلوغ‌تر از این حرف‌هاست؛ صبح‌ها فردوسی‌خوانی و حافظ‌خوانی دارد و بعضی روز‌ها هم رادیو برنامه اجرا می‌کند. به این مشغله‌ها، بازی در فیلم‌های سینمایی و تئاتر «دایی وانیا» را هم اضافه کنید که به‌قول خودش باعث شده یکی از مشغله‌های روزمره‌اش تمرین کردن فیلمنامه و نمایشنامه باشد! سایت شبونه