سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بیوگرافی حمید ترابیان مجری برنامه عطسه

نظر

حمید ترابیان مجری برنامه عطسه قبل از این برنامه در حالا خورشید نیز با رضا رشیدپور همکاری داشت. او درباره عطسه حرف های خواندنی زده است.

علت درگذشت و فوت شیده لالمی روزنامه نگار

 

حمید ترابیان مجری برنامه عطسه

بیوگرافی حمید ترابیان

حمید ترابیان  درهمدان به دنیا آمده و متولد 11 مرداد 1363 است. او از 18 سالگی روی صحنه نمایش رفت و بعد از آن کارش را با گویندگی در رادیوی همدان و سپس اجرای برنامه در شبکه تلویزیونی این استان شروع کرد تا این که به تهران آمد و سپس با رشیدپور آشنا شد و همکاری آن ها شکل گرفت.

حمید ترابیان مجری برنامه عطسه

اجرای متفاوت در برنامه عطسه

ترابیان با مژده خنجری و پرویز نشاط برنامه عطسه را اجرا می کند. گفت و گوی صبح نو با این مجری را بخوانید:

 

*در برنامه عطسه خاصه در برنامه‌های اخیر، تفاوت‌هایی را در اجرای شما می‌بینیم که از اجراهای رسمی گذشته‌تان فاصله دارد؛ مثل لب‌خوانی ترانه قدیمی «گل می‌روید به باغ»؛ این تغییرات خودخواسته است؟

 خودم این تغییر را خیلی حس نمی‌کنم اما با توجه به فضایی که برنامه «عطسه» دارد، تلاش ما این بود که مخاطب نسل جوان را بیشتر با خود همراه کنیم. تلاش کردیم اگر به‌اصطلاح خشکی و عدم‌ارتباط صمیمانه با مخاطب وجود دارد را برطرف کنیم؛ البته نقش اتاق فکر برنامه هم در این بین بسیار تاثیرگذار است چراکه تصمیم گرفتیم نسبت به برنامه‌های گذشته مثل «حالا خورشید» در پوشش ادبیات مورد استفاده و آیتم‌هایی که ضبط می‌کنیم‌ کمی متفاوت‌تر باشیم؛ در مجموع مایلم ارتباطم با مخاطب صمیمی‌تر و عمیق‌تر باشد.

 

*این تغییرات در برنامه‌های دیگر و در آینده نیز همراه اجرای شما خواهند بود؟

برخی برنامه‌ها مانند عطسه این جنس اجرا را ‌‌طلب می‌کند؛ در کنار آقای نشاط که انرژی خوبی دارند و پارتنر بسیار خوبی هستند، سعی می‌کنم مواقعی با ایشان همراهی کنم چراکه می‌خواهیم مکمل یکدیگر باشیم. نشاط ایشان روی من هم تاثیر گذاشته است و در عین حال که هر دو یک مسیر را دنبال می‌کنیم اما یکسری از وظایف‌مان از یکدیگر جداست.

 

*مردم به واسطه حضور شما در برنامه «عطسه» و تیم رضا رشیدپور بیشتر شما را شناختند؛ قطعا بعد از این برنامه پیشنهادات اجرا داشته‌اید اما چرا همچنان با این گروه کار می‌کنید؟

اگر فضای برنامه‌ای را دوست داشته باشم، اجرای آن را قبول می‌کنم؛ نزدیک به چهار سال است که در گروه آقای رشیدپور هستم و همه چیز از «حالا خورشید» شروع شد؛ به نوعی تبدیل به یک خانواده شده‌ایم، یعنی احساس و حال و هوای هم را می‌دانیم، سبک برنامه‌‌‌سازی‌مان را دوست داریم و این رفاقت پشت دوربین، جلوی دوربین هم حس می‌شود. من پیشنهادهای زیادی از شبکه‌های مختلف داشته‌ام و برنامه‌هایی را هم اجرا کرده‌ام اما ترجیح داده‌ام صبر کنم و بازهم با این تیم کار کنم زیرا این گروه را دوست دارم و برنامه‌‌‌سازی‌اش را می‌پسندم.

 

*دور‌بودن از آنتن و نپذیرفتن اجرای سایر برنامه‌ها برای یک مجری ریسک نیست؟

می‌تواند ریسک باشد؛ ضمن اینکه در این فاصله خیلی‌ها به من گفتند اگر نباشی ممکن است فراموش شوی؛ من ترجیح می‌دهم نباشم اما با یک تیم خوب که عوامل آن را دوست دارم جلوی دوربین قرار بگیرم.

 

*در گفت‌وگوهای تلفنی که دارید، افراد ملزم به پاسخگویی می‌شوند، مانند گفت‌وگو با محسن هاشمی درباره خاموشی‌های تهران که در نهایت منجر به عذرخواهی او از مردم شد.

این موضوع چیزی است که در برنامه به آن فکر می‌شود؛ یعنی اتاق فکر «عطسه» در انتخاب مهمان دقت دارد، به طوری که به فراخور موضوعات روز سراغ افراد می‌رویم؛ ما در این برنامه قصد نداریم اجرای چالشی داشته باشیم زیرا این کار از اهداف برنامه نیست اما اگر موضوع روز باشد و قرار باشد موشکافانه برخورد شود، قطعا صادقانه و با اطلاعات وارد موضوع می‌شویم. گفت‌وگو با آقای هاشمی هم حال و هوای خود را داشت.