سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بیوگرافی مژده خنجری مجری برنامه عطسه؛ از خانواده و همسر و تحصیلا

نظر

مژده خنجری، مجری برنامه عطسه سال ها است که در زمینه اجرا فعالیت دارد. او متاهل است و زندگی خانوادگی موفقی دارد علاوه بر این دانشجوی دکترای روان شناسی است و همه این کارها را همزمان پیش می برد.

با بیوگرافی مژده خنجری مجری برنامه عطسه آشنا شوید

بیوگرافی مژده خنجری

خنجری متولد 23 مرداد 1372 است. او در تهران به دنیا آمده اما از بعد از دوران ابتدایی به فرانسه رفت و تا پایان دبیرستان آنجا بود. همین تسلطش به زبان فرانسه هم راه ورودش به صدا و سیما را باز کرد.  

 

او گفته: در سال 91 بـه واسطه دانستن زبان فرانسه برای برون مرزی سازمان تست مترجمی برای گزارشگری بـه زبان فرانسه را دادم و در حین تهیه گزارش برای سازمان بودم که توسط تهیه کننده برنامه بـه روز بـه این برنامه دعوت شدم و پس از تست دادن بـه اجرا در این برنامه مشغول شدم.

 

بیوگرافی ماهسون خوانده ترکیه و همسرش

خنجری علاوه بر اجرا از سال های نوجوانی به روان شناسی نیز علاقه مند بود و در دانشگاه نیز همین رشته را خواند. او اکنون  دانشجوی دکتری روانشناسی سلامت در دانشگاه شهید بهشتی مشغول است.

مژده خنجری در کنار همسرش

همسر مژده خنجری

مژده خنجری همچنین در ابتدای ورودش به صدا و سیما ازدواج کرد. همسرش محمد منفردی است که او نیز مجری است. این بانوی پرکار درباره این که آیا زندگی کاری بر روی زندگی شخصی تاثیر گذار بوده اینگونه پاسخ می دهد که : از همان اول که وارد سازمان شده ازدواج کرده ام و همه تصمیمات را در زندگی با همسرم می ‌گیرم. من دانشجو نیز هستم تا کنون زندگی کاری و شخصی و درس و تحصیلم مشکلی ایجاد نکرده و تا کنون تصمیم نگرفته ام که ازآن پشیمان شوم.

 

او درباره همسرش نوشته است: همیشه شنیدیم پشت هر مرد موفقی یه زن محکم و موفق هست، اما بذارید من بگم پشت هر زن خوشبختی هم یه مرد محکم و پشتیبان هست، با توام، تویی که هرچند سال یکبار، استرس های کنکور مقاطع مختلف من و تحمل کردی و حمایتم کردی، تویی که از روز اول بهم گفتی تو کلی توانایی داری که باید بهشون توجه کنی و بری دنبالشون، روزایی که هنوز رانندگی هم بلد نبودم صبح زود منو رسوندی و آخر شب اومدی دنبالم و وقتی شام نداشتیم منو بردی رستوران و هیچ غری نزدی،

 

وقت هایی که از شدت خستگی، نای حرکت هم نداشتم خودت بلند شدی و خونه رو مرتب کردی و غذا رو آماده کردی و خم به ابروت نیاوردی... همین چند وقت پیش که از استرس دیر رسیدن به یه جلسه مهم با استادم توی راه گریه میکردم و مستأصل بودم فقط تو بودی که میتونستی بهم آرامش بدی و بگی درست میشه... اگر تونستم به اهدافم برسم و جایی باشم که همیشه بهش فکر میکردم، حمایت و پشتیبانی تو همیشه مهم ترین دلیلش بوده..

حرف های خواندنی مژده خنجری درباره برنامه عطسه

اجرا در برنامه عطسه

گفت وگوی صبح نو با این خانم مجری را درباره عطسه بخوانید.

*انگلیسی‌ حرف ‌زدن شما در برنامه بازخوردهای فراوانی داشت؛ تا جایی که یکی از مجریان شبکه دو هم به آن واکنش نشان داد. توضیحی درباره این اتفاق دارید؟

ما این کار را کاملا مهندسی و برنامه‌ریزی ‌شده انجام دادیم. در ایام کریسمس قرار داشتیم؛ عیدی بین‌المللی که آدم‌ها به زبان‌های مختلف آن را جشن می‌گیرند، ما هم خواستیم یک تبریک متفاوت به مناسبت این ایام داشته باشیم و با توجه به اینکه زبان فرانسه و انگلیسی می‌دانم، با هماهنگی‌ای که با تهیه‌کننده و عوامل کردیم، قرار شد در یکی، دو جمله این تبریک را به چندین زبان بگویم که  تبریکی متفاوت به مخاطبان بین‌المللی «عطسه» باشد و مانند بسیاری اتفاقات، بازخوردهای مثبت و منفی زیادی داشت. معتقدم اگر انسان کاری انجام می‌دهد، حتما جوانب آن را سنجیده است. اگر کسی منتقد این کار بوده، قبول دارم و اگر آن را تحسین کرده است، ممنونم.

 

*در ابتدای برنامه قرار بود شما و مریم ماهور کنار دو مجری آقا باشید که در حال حاضر ماهور در برنامه حضور ندارد و شما تنها مجری خانم «عطسه» هستید؛ این تغییر در ترکیب مجریان برای شما مشکل‌ساز نیست؟

بله؛ فارغ از بحث جنسیتی قرار بود روزهایی برنامه خانومانه بوده و روزهایی مختص به آقایان باشد؛ من به همراه آقایان پرویز نشاط و حمید ترابیان تلاش کردیم و خیلی خوب توانستیم هماهنگ باشیم؛ از همه مهم‌تر اینکه شب قبل از هر برنامه جلسه‌ای داریم که با هم صحبت می‌کنیم و همین امر باعث می‌شود خیلی بهتر به این هماهنگی برسیم.

 

*شاید این تصور وجود داشته باشد که اجرای یک خانم کنار یک آقا در برنامه تلویزیونی مشکل است و ایراداتی به آن وارد است؛ اجرای مشترک در برنامه «عطسه» را چطور می‌بینید؟

به هر حال باید یکسری چارچوب‌ها رعایت شود اما امیدوارم در برنامه «عطسه» این اتفاق افتاده باشد که در عین حفظ چارچوب‌ها، فضای شادی را هم داشته باشیم؛ از همه مهم‌تر ارتباط خوب و صمیمی‌ای است که بین اعضای گروه و مجریان وجود دارد و روی آنتن هم مشخص می‌شود؛ فرقی نمی‌کند پارتنر من آقاست یا خانم؛ همین که مکمل یکدیگر هستیم و نمی‌خواهیم هر یک ساز خود را بزنیم، اتفاق خوب و مدنظر رخ داده است.

 

*تجربه جدید همکاری با تیم عطسه و رضا رشیدپور چطور است؟

یک تجربه جدید که در ابتدا بسیار استرس‌زا بود.

 

*به دلیل حضور رضا رشیدپور؟

بله؛ وقتی وارد این تیم شدم، خیلی استرس داشتم اما بدون اغراق می‌گویم که تیم، بسیار حرفه‌ای است و شما در هر لحظه که کنار آنها هستید، یاد می‌گیرید و این اتفاق بسیار لذت‌بخش است تا بتوانم در مسیری که قرار گرفته‌ام، پیشرفت کنم و کنار آنها باشم.

مژده خنجری یک روان شناس موفق است

یک متن غیر عطسه ای

مژده خنجری در اینستاگرام نیز فعال است. او در یکی از پست هایش توضیح جالبی درباره آدم های سمی داده که خواندنش بسیار مفید است. او نوشته است:

یه سری آدما به محض اینکه با شما برخورد میکنن، بلافاصله شروع میکنن به پرسیدن سوال های مختلف:

درس ات کی تموم میشه؟

کی ازدواج میکنی؟

کی سربازیت تموم میشه؟

کی خونه میخرید؟

کی بچه دار میشید؟

چرا میری سرکار؟

چرا همش تو خونه ای ؟