سفارش تبلیغ
صبا ویژن

از بیلی الیوت تا مرد عنکبوتی: چگونه تام هالند قلب جهان را به دست

نظر

صعود این بازیگر بریتانیایی به ستاره هالیوود از طریق ژیمناستیک و رقص همیشه پیش بینی نشده بود

 

تام هالند در دوران کودکی علاقه زیادی به مرد عنکبوتی داشت. او که در Kingston upon Thames بزرگ شد، صاحب بیش از 30 لباس مرد عنکبوتی شد و ملحفه‌های مرد عنکبوتی خود را گرامی داشت.

و بر خلاف بسیاری از افراد، وسواس دوران کودکی او بعداً در زندگی سودآور بود: او در نهایت موفق شد نقش قهرمان خود را بازی کند و نقشی را به دست آورد که او را به مشهورترین بازیگر جوان بریتانیایی در جهان تبدیل کرد.

هالند 25 ساله سالهاست که در مرکز دنیای سینمایی مارول قرار داشته است. او پس از اولین بازی خود در کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی در سال 2016، در دو فیلم Avengers و سه فیلم مستقل مرد عنکبوتی بازی کرد. آخرین فیلم، بدون راه خانه، تاکنون بیش از 1.6 میلیارد دلار (1.18 میلیارد پوند) در سرتاسر جهان فروش داشته است و هالند اکنون یکی از معدود بازیگران بزرگ هالیوود است که توسط برخی به عنوان مجری بعدی اسکار تبلیغ می شود. اولین مجری رسمی رویداد در سه سال اخیر.

Tom Holland in Spider-Man: No Way Home.


جذابیت بریتانیایی، آسیب‌پذیری و شوخ طبعی این بازیگر، او را به یکی از علاقه‌مندان به اینترنت تبدیل کرده است. خواه او به طور تصادفی آخرین فیلم مارول را اسپویل کند، «کروسان» را اشتباه تلفظ کند یا بعد از تمام شدن تخم مرغ در سوپرمارکت‌ها، مرغ را قبول کند، او در خنداندن تماشاگران و گرم کردن دل آنها مهارت دارد.

بیوگرافی «مرجان مدرسی»



اما صعود او به سوپراستار هالیوود همیشه مشخص نبود. در واقع، ریشه های او نه در مدارس نمایشی یا نقش های کوچک بازیگری، بلکه در ژیمناستیک و رقص است، چیزی که هالند جوان تقریباً به طور تصادفی به آن افتاد.

هالند، بزرگ‌ترین چهار برادر، علاقه خود را به رقصیدن با موسیقی جانت جکسون نسبت می‌دهد. پدرش، دومینیک، یک کمدین و نویسنده استندآپ، و مادرش، نیکی، یک عکاس حرفه ای، متوجه ریتم طبیعی پسرشان شدند و او را در کلاس های هیپ هاپ در مدرسه رقص Nifty Feet که توسط طراح رقص لین پیج در اوقات فراغت اداره می شد ثبت نام کردند. مرکز در ویمبلدون در طول اجرای یک عید پاک، یک هلندی 10 ساله توسط یکی از اعضای مدرسه باله سلطنتی مشاهده شد و از او خواسته شد برای نمایش موزیکال بیلی الیوت، سپس در تئاتر ویکتوریا پالاس لندن تست بزند.

دومینیک هالند که بعداً مدیر و نماینده غیررسمی پسرش شد، در کتاب خود Eclipsed، به یاد می‌آورد که تام را برای دیدن موزیکال برد و به مضحک بودن او در نقش بیلی خندید. "فقط هیچ راهی وجود نداشت. شانسی وجود ندارد. باله، شیر، آواز، بازیگری؛ تام هرگز هیچ یک از این کارها را انجام نداده بود. او حتی هرگز در هیچ یک از نمایشنامه های مدرسه اش انتخاب نشده بود.» تام علیرغم فقدان تجربه‌اش، همچنان چشم کارگردان، استیون دالدری را به خود جلب کرد، زیرا پدرش می‌نویسد: «او می‌توانست ببیند که تام می‌تواند بازی کند و مهم‌تر از آن، می‌تواند کارگردانی کند».