سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دعای روز دوم ماه رمضان + اعمال روز دوم ماه رمضان

نظر

دعای روز دم ماه رمضان + اعمال روز دوم ماه رمضان

متن و ترجمه دعای روز دوم ماه رمضان
در روزهای ماه مبارک رمضان به اعمالی مانند : قرآن خواندن، استغفار کردن و نزدیکتر شدن به خداوند بسیار توصیه شده است. در دعای روز دوم ماه رمضان به صراحت به این موضوع اشاره شده است که از خداوند درخواست می کنیم که ما را به سوی خشنودی از پروردگار رهنمون شود. این یعنی راضی بودن به رضای خداوند و دست کشیدن از ناله و شکایت. در روایات آمده است که یکی از اولیای الهی 30 سال بیمار بود اما حتی یکبار لب به نارضایتی نگشود و هر زمان از او پرسیدند آیا دوست نداری سالم باشی؟ گفت : هر آنچه خداوند صلاح می داند، بهترین است.

دعای روز دوم ماه رمضان + اعمال روز دوم ماه رمضان

دعای روز دم ماه رمضان

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ
اَللّـهُمَّ قَرِّبْنى فیهِ اِلى مَرْضاتِکَ، وَجَنِّبْنى فیهِ مِنْ سَخَطِکَ وَنَقِماتِکَ، وَوَفِّقْنى فیهِ لِقِرآئِهِ ایاتِکَ، بِرَحْمَتِکَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ

 

خدایا نزدیکم کن در این ماه بسوى موجبات خشنودیت و دورم ساز در آن از خشم و عذابت و موفقم دار در این روز بخواندن آیات قرآنیت به رحمت خود اى مهربانترین مهربانان

همچنین ببینید: دعای روز اول ماه رمضان + اعمال روز اول رمضان

تفسیردعای روز دوم رمضان توسط آیت‌ الله احمدی فقیه یزدی

 

 

دعای روز دوم ماه رمضان صوتی

اعمال روز دوم ماه رمضان

  • در ابتدا بنده از خدا می‌خواهد که به مقام رضاء الهی برسد، مقامی که آرزوی بنده است و حتی از مقام تسلیم ارزشمندتر است.
  • در ادامه به نتیجه اعمال بد اشاره می‌شود و بنده از خدا می خواهد که وی را با وجود گناهی که از روی غفلت مرتکب شده است از عقوبت و کیفر الهی دور کند.
  • در عبارت بعدی بنده از خداوند توفیق خواندن قرآن را می‌خواهد، خواندنی که همراه با تدبر عمیق باشد و نه رو خوانی صرف، این توفیق به وسیله رحمت الهی محقق می‌شود.