سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آخرین آمار جهانی کرونا در 29 فروردین؛ بیش از 2 میلیون نفر مبتلا

نظر

شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در سراسر جهان از 153 هزار و شمار مبتلایان به این ویروس مرگبار از 2 میلیون و 230 هزار نفر فراتر رفته است. تا به امروز بیش ازز 568 هزار نفر نیز از چنگال این ویروس رهایی یافته‌اند.

آخرین اخبار و آمار مربوط به شیوع بیماری «کووید 19» در ایران و جهان در روز جمعه 17 آوریل (29 فروردین) را در این صفحه دنبال کنید.

سیر نزولی آمار روزانه جان باختگان کرونا در ایران ادامه دارد

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز جمعه اعلام کرد که از ظهر پنجشنبه تا ظهر روز جمعه 89 نفر جان خود را به دلیل ابتلا به ویروس جدید کرونا از دست دادند.
به این ترتیب براساس آمار رسمی سیر نزولی آمار روزانه جان باختگان کرونا در ایران ادامه دارد.
بنا به اعلام سخنگوی وزارت بهداشت ایران شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به بیماری «کووید 19» به 4958 نفر رسیده است.
کرونا در اروپا| افزایش چشمگیر ابتلا و مرگ در سوئیس و اتریش- اخبار ...
تعداد کل مبتلایان در ایران نیز تا روز جمعه 79494 نفر اعلام شده است. 
بنا به اعلام وزارت بهداشت ایران تاکنون بیش از 319 هزار تست کرونا در ایران گرفته شده است.
منابع بهداشتی و پزشکی در فرانسه شامگاه جمعه از ثبت 761 مورد مرگ جدید ناشی از شیوع ویروس کرونا وابتلا به بیماری کووید 19 در این کشور طی بیست و چهار ساعت گذشته خبر دادند.
شمار قربانیان ویروس کرونا در فرانسه در مجموع به 18 هزار و 681 نفر افزایش پیدا کرده است. بدین ترتیب فرانسه همچنان در جمع چهار کشور دارای بالاترین مورد مرگ ناشی از ویروس کرونا در جهان باقی می‌ماند. بر اساس آمار ارائه شده طی دوره زمانی یاد شده 243 بیمار مبتلا به کووید 19 در فرانسه تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفتند که این میزان نسبت به مدت مشابه در روز پنجشنبه با کاهش همراه بوده است.
مقامات بهداشتی فرانسه همچنین از کاهش ریتم و سرعت شیوع بیماری کووید 19 در کشورشان خبر داده و این مسئله را ناشی از ثمرات رعایت مقررات قرنطینه عنوان کرده‌‌اند. 
از سوی دیگر با اضافه شدن نزدیک به 2 هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در فرانسه شمار کلی مبتلایان در این کشور به بیش از 147 هزار نفر افزایش پیدا کرده است.