سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سریال احضار واقعی است آیا روح را میشود احضار کرد؟

نظر

سریال «احضار» به‌ظاهر درباره فریب‌خوردن آدم‌ها حرف می‌زند؛ سریالی که به‌ظاهر خودش هم درحال فریب مخاطب است برای اینکه دیده ‌شود. به‌نظر می‌رسد ترس و وحشت و مرموزبودن حاصل از عنوان «احضار»، دستاویز علیرضا افخمی به‌عنوان نویسنده و کارگردان برای جذب مخاطب در صداوسیماست.

این کارگردان روی موضوع بدی هم دست نگذاشته است، زیرا روح همیشه موضوع جذابی برای فیلم‌ها و قصه‌هاست. اما سؤال این است که چرا چنین موضوعی نتوانسته‌است به‌خوبی ساخته و پرداخته شود. البته که عوامل این کار موفق شدند تا حدی با استفاده از اصطلاح «ژانر وحشت» مخاطبان را به خود جلب کنند، اما حتما از ابتدا می‌دانستند مخاطبشان را با چنین موضوعی فریب می‌دهند و آن‌ها را منتظر و تشنه داستانی خواهند گذاشت که هرگز شکل نمی‌گیرد.

علیرضا افخمی که پیش از این با ساخت و کارگردانی سریال «او یک فرشته بود» به شهرت رسید، تاحدی توانست در سریال‌های «پنجمین خورشید» و «پنج‌کیلومتر تا بهشت» نیز موفق باشد. اما سریال احضار او که در ماه مبارک رمضان سال1400 از شبکه یک پخش می‌شود، ضعیف‌تر از آثار قبلی اوست.

 

 

نگاهی به سریال «احضار» علیرضا افخمی | سریالی که مردم را فریب داد + نظر مخاطبان

 

آیا سریال احضار ترسناک است؟

وقتی عنوان «14+» روی یک سریال ایرانی قرار می‌گیرد، طبیعی است که مخاطبان مشتاق تماشای سریالی شبیه به سریال‌های خارجی در ژانر وحشت باشند. در سریال احضار با روح یک انسان مواجه می‌شویم که واقعا احضار می‌شود؛

بیوگرافی مژده خنجری مجری برنامه عطسه؛ از خانواده و همسر و تحصیلا

همین در ابتدا کافی است که عده‌ای نفس در سینه حبس کنند و منتظر بمانند تا در صحنه‌های بعدی چشم‌هایشان را از ترس روی هم فشار دهند و بی‌اراده جیغ بزنند و واقعا بترسند. اما صحنه‌های این شکلی در کار نیست.

صحنه‌های بعدی، سکانس‌های بعدی و حتی قسمت‌های بعدی آن‌قدر برای مخاطبی که به تماشای سریالی در ژانر وحشت پای تلویزیون نشسته، جذاب و گیرا نبوده است. به‌ویژه با وجود اینکه سریال تقریبا به نیمه رسیده است و هنوز ماجرای قوی شکل نگرفته است.

 

 

نگاهی به سریال «احضار» علیرضا افخمی | سریالی که مردم را فریب داد + نظر مخاطبان

 

چرا بازیگران سریال احضار جذاب نیستند؟

خیلی از مخاطبان سریال احضار بر این باورند که بازیگران سریال احضار جذاب نیستند. این جذاب‌بودن فقط به‌معنای جذابیت ظاهری نیست، بلکه منظور جذابیت نوع بازی و ظرافت‌های بازیگری است. همچنان که یکی از مخاطبان این سریال می‌گوید: نمی‌فهمم چرا هیچ بازیگر درست‌وحسابی در این سریال بازی نمی‌کند، به‌ویژه بازیگرهای جوان که معلوم است تابه‌حال فعالیت زیادی در زمینه بازیگری نداشته‌اند. اما به‌نظرم اگر کارگردان می‌خواست از نابازیگر هم استفاده کند، می‌توانست گزینه‌های بهتری را امتحان کند.

یکی‌دیگر از مخاطبان دراین‌باره می‌گوید: خیلی از کارگردان‌ها هستند که از نابازیگر استفاده می‌کنند، اما این نابازیگرها یک‌جوری هستند که به دل آدم می‌نشینند. در این سریال این‌گونه نیست و انگار بازیگران هم گیج شده‌اند.