سفارش تبلیغ
صبا ویژن

افت هیجان انتخاباتی در بازار ارز و سهام؛ مسیر قیمت دلار آزاد و ر

نظر

قیمت فروش دلار آمریکا در بازار آزاد تهران پس از افت 800 تومانی همزمان با اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری، صبح روز یکشنبه و با وجود کاهش نرخ رسمی توسط بانک مرکزی افزایش یافت.

بانک مرکزی ایران صبح روز یکشنبه قیمت عرضه هر دلار را 230 تومان کاهش داد و به 23 هزار و 406 تومان رساند با این وجود نرخ فروش دلار در بازار آزاد حدود 150 تومان افزایش یافت و به مرز 23 هزار و 800 تومان رسید. این در حالی است که روز شنبه با وجود افزایش نرخ رسمی دلار، بهای آزاد آن تا 23 هزار و 650 تومان پایین آمده بود.

صرافی در تهران

بانک مرکزی ایران بعد از ظهر یکشنبه با بازار آزاد همسو شد و با هدف کاهش شتاب صعود بهای آزاد دلار، نرخ رسمی عرضه آن را تا 23 هزار و 531 تومان افزایش داد؛ در مواجهه با این اقدام، افزایش نرخ آزاد فروش دلار در مرز 24 هزار تومان متوقف شد.

\همه دروغ ها\: چگونه ارتش ایالات متحده با شلیک به گلوله باران دو

همزمان قیمت هر یورو نیز بعد از ظهر روز یکشنبه به بیش از 28 هزار و 500 تومان رسید که حدود 573 تومان بالاتر از نرخ رسمی 28 هزار و 926 تومانی تعیین شده توسط بانک مرکزی ایران بود

همزمان با تعطیلی پایان هفته بازار جهانی طلا، قیمت هر قطعه تمام سکه طلا نیز تحت تاثیر رشد نرخ آزاد دلار در بازار تهران، 219 هزار تومان افزایش یافت و به 10 میلیون و 308 هزار تومان رسید. این در حالی است که قیمت تمام سکه روز شنبه و همزمان با اعلام پیروزی ابراهیم رئیسی در انتخابات رئیس جمهوری ایران حدود 600 هزار تومان کاهش یافته بود و به 10 میلیون و 93 هزارتومان رسیده بود.

در همین حال، رشد شاخص کل بورس تهران نیز در جریان معاملات روز یکشنبه به هزار و 683 واحد (14 صدم درصد) محدود شد. این شاخص نیز روز شنبه 14 هزار و 357 واحد رشد کرده بود.

فعالان بازار‌های مالی در ایران معتقدند پس از مشخص شدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری، چشم‌انداز آتی بازارها طی 44 روز باقیمانده تا روی کار آمدن دولت آقای رئیسی تحت تاثیر گمانه‌زنی‌ها در مورد تیم اقتصادی او و نتایج مذاکرات هسته‌ای ایران خواهد بود.