سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خانههای ذغالی، چمنهای گودالشده و پاکسازی حماسی در جاده چرنیهیو

نظر

آلینا موزیرا در حالی که آشفتگی‌های سربازان اشغالگر روسی را تمیز می‌کرد، در باغ جلویی خود حرکت کرد. او گفت: «آنها دو خودروی زرهی را روی چمن من پارک کردند. در همان نزدیکی، در میان بوته های انگور سیاه، یک دهانه بزرگ وجود داشت. ویلا با رنگ زرد او با سوراخ سوراخ شده بود.

ترکش خانه تابستانی چوبی را نیز خراب کرده بود. موزیرا توضیح داد که این هدیه تولد همسر مرحومش نیکولای بود. ما نمی‌دانیم چرا روس‌ها این کار را کردند. ما یک کشور کوچک آرام هستیم. اگر رئیس‌جمهور ما نبود، نمی‌دانم چه می‌کردیم.
زن از روی جایی که به نظر می رسد یک سطل زباله است راه می رود
گالینا موزیرا در حال پاکسازی آوار در باغ خود در زالیسیا در روز شنبه. 



Vyacheslav Radchenko on the banks of the  Desna موزیرا و پسرش، دنیس، در زالیسیا، روستایی در بزرگراه بین پایتخت کیف و شهر شمالی اوکراین چرنیهیو زندگی می کنند. به مدت 20 روز، بین 8 تا 28 مارس، نیروهای روسی خانه او را که بالای اجاق آشپزخانه اش می خوابید، تصرف کردند. این ملک بهتر از بسیاری دیگر زنده ماند. خانه همسایه یک پوسته زغالی و بدون سقف است. یک لادا سوخته در حیاطش نشسته بود، در کنار یک چوب انگور ویران شده.

 

بازیگرانی که چهره آنان با ریش جذاب تره از مهدی پاکدل

 



در سراسر مناطقی که توسط نیروهای مسلح روسیه تخلیه شده بود، یک پاکسازی بزرگ در جریان بود. صاحبان خانه در حال مرتب کردن و شمردن هزینه های یک اشغال ویرانگر یک ماهه بودند. سنگ شکنان ارتش اوکراین مهمات پشت سر خود را جمع آوری کردند و مین ها را خنثی کردند - یک کار گسترده و مداوم. آنها باغ موزیرا را جارو کردند، جایی که موشک در میان نرگس ها و درخت سیب شکوفه فرود آمد.

چند در پایین تر، کارگران جاده از شرکت انرژی Dtek اوکراین مشغول بازسازی برق بودند. یکی از بالای یک تیرک آسیب دیده فریاد زد: "ما در تلاشیم به مردم کمک کنیم." تهاجم روسیه 1.5 میلیون اوکراینی را بدون برق گذاشت. به گفته این شرکت، خدمه اورژانس اخیرا بیش از 980000 خانوار را دوباره به شبکه متصل کرده اند.

در شمال در چرنیهیو، ساکنان عید پاک را پس از یک محاصره 25 روزه دردناک جشن می گرفتند. نیروهای روسی در حال پیشروی از بلاروس شهر را بمباران کردند. چند صد نفر جان باختند. چند صدف در مقابل کلیسای سنت کاترین گنبدی طلایی چرنیهیو فرود آمد، یکی از مجموعه‌ای از ساختمان‌های باستانی که قدمت آن به کیوان روس، سلسله اصلی قرون وسطایی اوکراین برمی‌گردد.

عبادت‌کنندگانی که شاخه‌های بید یکشنبه نخل را حمل می‌کردند، در داخل کلیسای جامع قرن یازدهمی، جایی که مراسم ارتدکس در جریان بود، عبور کردند. دیگران از لذت های دنیوی لذت می بردند. ویاچسلاو رادچنکو و همسرش مارینا در حال ماهیگیری از ساحل رودخانه زیبای دسنای چرنیهیو بودند. بالای سر آنها عابران پیاده و دوچرخه سواران از پل آسیب دیده و تنها بازمانده شهر عبور کردند.

خانه‌های ذغالی، چمن‌های گودال‌شده و پاک‌سازی حماسی در جاده چرنیهیو