سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نیروهای اتیوپی عقب نشینی می کنند و شورشیان وارد پایتخت می شوند

نظر

نیروهای اتیوپی عقب نشینی می کنند و شورشیان وارد پایتخت می شوند

MEKELLE ، اتیوپی - در یک چرخش اساسی در جنگ داخلی هشت ماهه اتیوپی در منطقه Tigray شمالی ، جنگجویان Tigrayan دوشنبه شب پس از عقب نشینی نیروهای دولت اتیوپی از شهر ، شروع به ورود به پایتخت منطقه کردند.

ارتش اتیوپی پس از حمله در همکاری با نیروهای اریتره و شبه نظامیان برای کنترل از دولت منطقه ، از نوامبر گذشته منطقه Tigray را اشغال کرده است. جنگنده های Tigrayan ، معروف به نیروهای دفاعی Tigray ، ماه ها را به جمع آوری مجدد نیروها و به خدمت گرفتن نیروهای جدید اختصاص دادند و سپس در هفته گذشته یک ضد حمله ضد حمله را به سمت پایتخت ، مکل آغاز کردند.



Mekelle, the capital of the Tigray region, this month.

روزنامه نگاران نیویورک تایمز در مکله دوشنبه شب هزاران نفر از ساکنان خیابان ها را دیدند که با پرچم زدن و آتش بازی بعد از شنیدن خبر پیشرفت نیروهای تیگرایان به شهر ، آتش پرتاب می کردند.

پیشروی سریع Tigrayans یک عقب گرد قابل توجه برای دولت نخست وزیر اتیوپی ، ابی احمد بود که سال گذشته هنگام اعزام نیروهای خود به منطقه ناآرام Tigray اعلام کرده بود که عملیات طی چند هفته به پایان خواهد رسید.

سیسای هاگوس ، 36 ساله ای که روز دوشنبه در Mekelle جشن می گرفت ، گفت: "آنها به ما حمله کردند. ابی دروغگو و دیکتاتور است ، اما قبلاً شکست خورده است. Tigray یک کشور مستقل خواهد بود! "

افت هیجان انتخاباتی در بازار ارز و سهام؛ مسیر قیمت دلار آزاد


پناهندگان و ناظران بین المللی نیروهای متجاوز را به جنایات گسترده ، از جمله پاکسازی قومی ، و سوق دادن منطقه به مرز قحطی متهم کرده اند.

اما از همان ابتدا ، حزب حاکم بر دولت منطقه ای Tigray ، معروف به جبهه آزادی خواهی مردم Tigray یا T.P.L.F. ، که سال ها حزب حاکم در اتیوپی بود ، قول داده است در برابر آن مقاومت کند.

به گفته مقامات بین المللی و امدادگران ، سربازان متعلق به نیروهای دفاع ملی اتیوپی در طول روز در حالی که Mekelle را با وسایل نقلیه ترک می کردند ، برخی از آنها با مواد غارت شده دیده شدند. سربازان همچنین وارد محوطه Unicef و برنامه جهانی غذا شدند و t را قطع کردند