سفارش تبلیغ
صبا ویژن

« عشق های مثلثی » در فیلمها از سریال شهرزاد تا سریال زخم کاری

نظر

چند سالی است اصطلاح مثلث عشقی را زیاد می شنویم. این موضوع درفیلم و سریال ها بیشتر دیده می شود. تا چند سال پیش فقط در سریال های ترکی آن را می دیدیم. اما مدتهاست که تقریبا اکثر فیلم و سریال های ایرانی با محوریت عشق‌ های مثلثی پیش می رود. در ادامه در پرشین وی ویدئویی از سریال های معروف با این موضوع را می بینید

 

عشق‌ های مثلثی در فیلم ها

مروری بر فیلم‌ ها و سریال‌هایی که سراغ الگوی عشق‌ های مثلثی رفته‌اند

دو سریال «جیران» به کارگردانی حسن فتحی و «خسوف» به کارگردانی مازیار میری، این روزها جزو آثار پرمخاطب شبکه نمایش خانگی هستند. نکته قابل توجه اینجاست که هردو سریال روی محور عشق مثلثی پیش می‌روند. در «جیران» یک ضلع مثلث ناصرالدین‌شاه است و ضلع دیگر، پسری فقیر. در «خسوف» با دو عشق مثلثی رو به ‌رو هستیم که قرار است در همین قسمت پیش‌رو بالاخره نتیجه‌اش را ببینیم.

عشق‌ های مثلثیعشق‌ های مثلثی در فیلم ها

به بهانه این دو سریال، سراغ مهمترین عشق‌های مثلثی در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی و شبکه خانگی رفته‌ایم. طبیعتا تعداد فیلم‌ها و سریال‌هایی که با این سوژه ساخته شده‌اند خیلی بیشتر از اینهاست که از جمله می توان به «روبان قرمز»، «تکیه بر باد»، «قصه پریا» یا سریالی مثل «پریدخت» اشاره کرد.

ویدئویی از فیلم و سریالهای ایرانی با موضوع عشق‌ مثلثی

 

درباره رابطه مثلثی بیشتر بدانید

رابطه مثلثی اولین بار در سال 1968 توسط یک روانشناس به نام Stephen karpman بیان شد. دلیل نام گذاری این نوع رابطه به این نام این است که در این رابطه سه نفر وجود دارند. این سه نفر سه نقش متفاوت دارند که عبارتند از:

شخص آزار دهنده قربانی نجات دهنده

عشق‌ های مثلثیدرباره عشق‌ های مثلثی

رابطه مثلثی چیست؟

رابطه مثلثی یک رابطه مسموم و اشتباه است که یک زوج بجای اینکه بدنبال راه حل های اصولی و منطقی برای حل یک مشکل باشند، با وارد کردن شخص دیگری به رابطه شان فقط اوضاع را پیچیده تر میکنند. روابط مثلثی سه شاخصه اصلی دارند:

استرس زیاد بازیچه شدن احساسات سواستفاده در زمینه های مختلف

عکس جدید مهناز افشار و دختر زیبایش که بزرگ شده

 

ممکن است این سه شاخصه به طور همزمان در یک رابطه وجود نداشته باشند ولی حداقل یکی از آنها در رابطه دیده خواهد شد.